Kako da kuvate sa kokosovim uljem?


Sviđa vam se ovaj članak? Preporučite ga
svojim prijateljima na društvenim mrežama:


Kako se pojavljuje sve više dokaza o tome da su biljna ulja i ulja od repice nezdrava za kuvanje, sve više ljudi prelazi na kokosovo ulje zbog njegove odlične nutritivne vrednosti.



U nastavku ćete videti zdravstvene prednosti u kojima možete da uživate ako dodate kokosovo ulje vašoj ishrani:

  • Kokosovo ulje je odličan izvor zdrave masti koja je korisna za moždane funkcije.
  • Kokosovo ulje pomaže u održavanju zdravog metabolizma.
  • Trigliceridi u kokosovom ulju mogu povećati potrošnju energije do 5% i mogu pomoći u mršavljenju.
  • Masne kiseline mogu da ubiju štetne patogene i da spreče infekcije.
  • Kokosovo ulje može smanjiti apetit i pomoći u mršavljenju.
  • Studije pokazuju da kokosovo ulje poboljšava faktore rizika, kao što su totalni, LDL i HDL holesterol, koji mogu da smanje rizik od srčanih oboljenja.
  • Kokosovo ulje pomaže ljudima da izgube štetne abdominalne masti bez smanjenja kalorija: Dve studije o gojaznosti odraslih osoba pokazale su značajno smanjenje u BMI i obimu struka nakon konzumiranja 30 ml kokosovog ulja svaki dan tokom nekoliko nedelja.


Ideje za korišćenje kokosovg ulja u ishrani


Ima ih zaista mnogo. Ovo su samo neki od njih:

  • Dodajte kašiku kokosovog ulja u tiganj i pržite piletinu i povrće na niskoj ili srednjoj temperaturi.
  • Zamenite biljno ulje kokosovim uljem za dezerte i pri pečenju.
  • Dodajte pirinču kokosovo ulje umesto putera da biste napravili kokosov pirinač. Po vrhu pospite čili u prahu i prstohvat morske soli.

  • Dodajte kašičicu kokosovog ulja vašoj jutarnjoj šolji toplog čaja ili kafe.
  • Napravite brzi nepečeni dezert mešanjem kokosovog ulja, meda (ili nekog drugog prirodnog zaslađivača) i kakaa u prahu. Dodajte svoj omiljeni puter od oraha za još bolji ukus.
  • Ublažite upalu grla mešanjem kašičice sirovog meda i kokosovog ulja i konzumirajte to na svakih nekoliko sati.
  • Rastopite malo kokosa preko toplih žitarica i pospite cimetom.
  • Koristite kokosovo ulje i za palačinke, prženice ili vafle.
  • Ispržite dva sastojka palačinki (1 banana + 1 jaje = najlakše palačinke) na kokosovom ulju.
  • Lagano propržite tortilje u kokosovom ulju i isecite na trake da biste napravili tortilja supu od piletine.
  • Pored kokosovog ulja, u ishrani možete koristiti i kokosovu vodu. Pogledajte jedan od recepata na ovoj strani.


Saveti koje treba da upamtite


Kokosovo ulje je u čvrstom stanju na sobnoj temperaturi, ali ima nisku tačku topljenja. Na 76˚ F kokosovo ulje postaje tečno. Ako vam je potrebno tečno kokosovo ulje za neki recept, jednostavno držite teglu u loncu vruće vode nekoliko minuta. U zavisnosti od toga gde živite, vaše kokosovo ulje može biti potpuno tečno leti, a čvrsto zimi. Ako je potrebno da se ponovo zgusne, držite teglu u frižideru.



Organsko ekstra devičansko kokosovo ulje je najčistije ulje i ima najbolji ukus i miris. Želite zdravstvene koristi kokosovog ulja, ali ne volite ukus kokosa? Probajte ceđeno kokosovo ulje, koje je rafinisano za kuvanje na višim temperaturama i nema jak ukus kokosa. Izbegavajte kokosovo ulje koje je hemijski obrađeno.


Sitni kolaci